Η aRttitude παρουσιάζει το

2ο φεστιβάλ ΣΑΡΔΑΜ: Η λογοτεχνία αλλιώς

03 - 05 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014


ΛΕΜΕΣΟΣ / ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 03 Οκτωβρίου 2014 / ΘΕΑΤΡΟ ΕΝΑ, Β Δημοτική Αγορά, Λεμεσός / 8.30μμ / Είσοδος 5 ευρώ / Κρατήσεις 99404072

ΛΕΥΚΩΣΙΑ / ΣΑΒΒΑΤΟ 04 Οκτωβρίου 2014 / ΘΕΑΤΡΟ ΕΝΑ (Άλλος Χώρος), Αθηνάς 4, Λευκωσία / 8.30μμ / Είσοδος 5 ευρώ / Κρατήσεις 99404072

+ ΣΑΡΔΑΜ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ – ΛΕΜΕΣΟΣ / ΚΥΡΙΑΚΗ 05 Οκτωβρίου 2014 / 341 CREATIVE SPACES, Αγίου Ανδρέου 341, Λεμεσός / Περιορισμένος αριθμός θέσεων. Δηλώσεις συμμετοχής στο 99404072 μέχρι 30 Σεπτεμβρίου / Κόστος συμμετοχής: 25 ευρώ (το κάθε εργαστήρι)

 

Η Μαρία Α. Ιωάννου και η aRttitude φέρνουν για δεύτερη χρονιά το κοινό πιο κοντά στη λογοτεχνία, μέσα από σύγχρονους τρόπους συγγραφής και ανάγνωσης, επαναλαμβάνοντας την κύρια εκδήλωση του ΣΑΡΔΑΜ για πρώτη φορά φέτος και στη Λευκωσία και αφιερώνοντας την τελευταία μέρα του φεστιβάλ σε λογοτεχνικά εργαστήρια στη Λεμεσό. Συγγραφείς από την Κύπρο και το εξωτερικό μοιράζονται πρωτότυπους τρόπους συγγραφής και ανάγνωσης, μέσα από ανατρεπτικές αναγνώσεις και εργαστήρια. Κοινό τους χαρακτηριστικό η ανάδειξη του προσωπικού χαρακτήρα της συγγραφής / ανάγνωσης και ο συνδυασμός της λογοτεχνίας με σύγχρονα και κλασικά μέσα έκφρασης, όπως η φωνή, το video, ο σύγχρονος χορός, η μουσική / ο ήχος, το slamming / spoken word και η περφόρμανς. Η λογοτεχνία εκτός βιβλίου, η λογοτεχνία για μια ακόμη φορά σε κατάσταση Σαρδάμ!

Συμμετέχουν οι: ομάδα aRttitude, με τους συγγραφείς Μαρία Α. Ιωάννου (Κύπρος), Marthia Carrozzo (Ιταλία), Marcal Font i Espi (Ισπανία), τη χορογράφο Εύη Παναγιώτου και τους χορευτές Πέτρο Κονναρή, Julia Brendle, Άντρια Βασιλείου / ομάδα The Noise Family project (Κύπρος) / Δημήτρης Αθηνάκης (Ελλάδα) / Στέλλα Βοσκαρίδου (Κύπρος), με την ηθοποιό Μαρίνα Βροντή / Gianpaolo G. Mastropasqua (Ιταλία)

 

+ ΣΑΡΔΑΜ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

(α) Εργαστήρι από Δημήτρη Αθηνάκη (Ελλάδα) - Η γόμα ως μολύβι: Από τη δημιουργική γραφή στο δημιουργικό σβήσιμο

11πμ-2μμ

Το εργαστήρι θα προσπαθήσει να δείξει την άτυπη, εσωτερική συνομιλία του γραφιά με τον αναγνώστη του. Την πάλη μεταξύ του «πρέπει να τα πω όλα» και του «θα πω όσα μπορούν να φτάσουν στ’ αυτί του Άλλου». Το σβήσιμο είναι η δυσκολότερη διαδικασία της γραφής. Το να γίνουμε οι επιμελητές του εαυτού μας σημαίνει να γίνουμε οι πρώτοι αναγνώστες μας ― για να μπορούν ν’ ακολουθήσουν κι άλλοι. Το εργαστήρι αυτό θα κάνει μια απόπειρα να εντοπίσει τρόπους να γίνουμε οι πρώτοι (και καλύτεροι) αναγνώστες των έργων μας.

(β) Εργαστήρι από Marcal Font i Espi (Ισπανία) - Reading and Performing Poetry

3μμ-6μμ

Το εργαστήρι θα παρουσιάσει μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία και τα χαρακτηριστικά της προφορικής έκφρασης και ανάγνωσης της ποίησης, καθώς και μια εισαγωγή στις ιδιαιτερότητες που αφορούν το poetry performance και spoken word / slamming: τεχνικές αναπνοής, φωνή, τόνος, διάρκεια, άρθρωση, δυναμική κ.α. Όλα τα πιο πάνω θα εμπεδωθούν μέσα από παραδείγματα και εξάσκηση.

Περισσότερες πληροφορίες για το ΣΑΡΔΑΜ και τους συγγραφείς/καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο http://www.sardamcy.wordpress.com

Το ΣΑΡΔΑΜ στηρίζουν: Πολιτιστικές Υπηρεσίες Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, Δήμος Λεμεσού, Δίκτυο Λεσχών Ανάγνωσις, Βιβλιοπωλεία Κ. Π. Κυριάκου, Plato Educational Services, Inprima, Exertus Services, Veramand Studio Academy, εφημερίδα ΛΕΜΕΣΟΣ.

 

* a summary in English:

 

aRttitude presents the

2nd SARDAM: alternative literary readings festival

03-05 October 2014, CY

This second edition of SARDAM presents readings and workshops by writers from Cyprus, Greece, Italy and Spain, through solo performances/presentations or cooperations with other artists. For the first time the main event will be presented in two cities, Limassol and Nicosia, whereas all workshops will take place during the festival's last day, in Limassol. Once again, SARDAM aims at bringing the audience closer to a more direct, unconventional enjoyment of literature, through innovative and unusual readings that combine literature with other forms of art like video, spoken word-slamming, contemporary dance, voice experimentation, sound/music and so on. This year's SARDAM, through its two workshops, also aims at offering an interesting perception of writing as a process of erasing, as well as ways of reading and performing poetry.

 

MAIN EVENT

03 OCTOBER 2014, THEATRO ENA, LIMASSOL, 8.30pm & 04 OCTOBER 2014, THEATRO ENA (ALLOS CHOROS), NICOSIA, 8.30pm (entrance fee: 5 euro / Reservations: 99404072)

Participants: aRttitude, with the writers Maria A. Ioannou (CY), Marthia Carrozzo (ITALY), Marcal i Espi (SPAIN), the choreographer Evi Panayiotou and the dancers Petros Konnaris, Julia Brendle, Andria Vasiliou / the Noise Family Project (CY) / Dimitris Athinakis (GR) / Stella Voskaridou (CY), with the actress Marina Vrondi / Gianpaolo G. Mastropasqua (ITALY)

 

WORKSHOPS

05 OCTOBER 2014, 341 CREATIVE SPACES (341 Ayiou Andreou street), LIMASSOL

1. THE ERASER AS A PENCIL: Writing through erasing, by Dimitris Athinakis (GR) / 11am-2pm

2. READING AND PERFORMING POETRY by Marcal Font i Espi (SPAIN) / 3pm - 6pm

Participation fee: 25 euro (per workshop).
Limited number of participants.
By reservation only, until the 30th of September: 99404072

More info about the writers/artists that participate: www.sardamcy.wordpress.com

 

Supporters: Cultural Services of the Ministry of Education and Culture of Cyprus, Limassol Municipality, K.P Kyriacou Bookshops, “Anagnosis” Reading Network, PLATO Educational Services, Inprima, Exertus Services, Veramànd Studio Academy, “Lemesos” newspaper.

Φεστιβάλ Σερίφου 2014

Δελτίο τύπου ολοκλήρωσης

Ολοκληρώθηκε το τρίτο Φεστιβάλ Σερίφου (27 Ιουλίου – 20 Αυγούστου 2014). Για τρίτη συνεχή χρονιά, το κοινό παρακολούθησε και χειροκρότησε συναυλίες και θεατρικούς μονολόγους στο κοίλο θέατρο της Κάτω Χώρας Σερίφου, με θέα το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου.

Δεκατέσσερις βραδιές (δώδεκα συναυλίες και δύο θεατρικοί μονόλογοι), δύο εκθέσεις (η ομαδική εικαστική γραφιστική έκθεση της ΑΚΤΟ, οι γραφίστες της οποίας σχεδίασαν το επικοινωνιακό υλικό του Φεστιβάλ, και η έκθεση τοπιογραφίας, η δημιουργία της οποίας έχει προηγηθεί στις αρχές Ιουνίου (31/5 – 7/6/14) από ομάδα νεοεμπρεσιονιστών, αλλά και ερασιτέχνες ζωγράφους) και μια σειρά εργαστηρίων δημιουργικής γραφής με τη Βίκυ Θεοδωροπούλου πλαισίωσαν το 3ο Φεστιβάλ Σερίφου!

Περισσότεροι από 2.380 θεατές παρακολούθησαν τις συναυλίες και τις θεατρικές παραστάσεις. Το Φεστιβάλ Σερίφου κατάφερε και αυτή τη χρονιά να προσφέρει στους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις μέσα από διαφορετικές διαδρομές, να αναδείξει τον πολιτισμό του τόπου μας μέσα από το έργο σημαντικών ελλήνων δημιουργών, να συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Έπειτα από τον τρίτο χρόνο επιτυχίας του, το Φεστιβάλ τείνει να καθιερωθεί ως σημαντικό πολιτιστικό έργο για την ανάδειξη των Κυκλάδων

Αναλυτικότερα:

Νίκος Ξυδάκης (Κυριακή 27/7)

Ατμοσφαιρική, γεμάτη συναίσθημα και συγκίνηση, ήταν η πρεμιέρα του 3ου Φεστιβάλ Σερίφου. Βραδιά μαγική, όπως την υποσχέθηκε ο καλλιτεχνικός του διευθυντής Ηλίας Λιούγκος. O οποίος, ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα του φίλου του Νίκου Ξυδάκη, τραγούδησε μαζί του την "Αρχή των τραγουδιών", αλλά και το "Αγάπη πού 'γινες δίκοπο μαχαίρι" του Μάνου Χατζιδάκη. Ακούστηκαν τραγούδια από όλο το φάσμα της δημιουργίας του Νίκου Ξυδάκη, παλιά και καινούργια: ο "Παντοκράτορας", η "Άννα Καρένινα", ο "Φιλομαθής Πτωχός", η "Τρελλή κι Αδέσποτη", το "Σου-Μι-Τζου", τα "Συνεργεία", το "Γρήγορα η ώρα πέρασε". Eρωτικά, σαν την "Ωραία Κοιμωμένη" του Θοδωρή Γκώνη, θυμοσοφικά, σαν το "οι Μάγκες δεν υπάρχουν πια" του Μανώλη Ρασούλη, γλυκόπικρα σαν τον υπέροχο (ανέκδοτο) "Λίγο Χειμώνα" του Μιχάλη Γκανά, ή σπαρακτικά σαν τον "Αποχαιρετισμό" του Γεώργιου Βιζυηνού.

Μια πολύ-πολύ καλή αρχή!

Βασίλης Παπακωνσταντίνου (Τρίτη 29/7)

"Καλή αντάμωση Σέριφος! Και να το συνεχίσετε το Φεστιβάλ! Είναι πράξη αντίστασης στο φασισμό της τηλεόρασης." Μ' αυτά τα λόγια έκλεισε τη βραδιά -και τι βραδιά!- ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου. Ο καλλιτέχνης του οποίου κάθε συναυλία είναι ένα εκρηκτικό πολιτιστικό γεγονός. Που πέρασε απ' το θεατράκι της Σερίφου σαν χείμαρρος. (Τι χείμαρρος; Τυφώνας!) Με την κιθάρα του και δυο πληθωρικούς μουσικούς που ακούγονταν μπάντα ολόκληρη: Μαίρη Μπρόζη (βιολί) και Αντρέας Αποστόλου (πιάνο).

Τρίτος παγκόσμιος, Τσε Γκεβάρα, Σ' ακολουθώ, Μαχαίρι, Θεσσαλονίκη, William George Allum, Στέλλα, Φοβάμαι, Σεμπάστιαν, Κι αν τα μάτια σου, Μπαγάσας, Venceremos, είναι μερικές μόνο από τις επιτυχίες του που τραγούδησε. Μαζί με άλλα όπως η Όμορφη πόλη, το Βρέχει στη φτωχογειτονιά, το Μάλιστα κύριε, το Όλα σε θυμίζουν.

Μαγική στιγμή, ένα: η συγκλονιστική ερμηνεία του στο Α ρε μαμά! του Σαρλ Αζναβούρ σε στίχους Οδυσσέα Ιωάννου.

Μαγική στιγμή, δύο: το "respect" στον φίλο και δάσκαλό του, τον θρυλικό ERIC BURDON, που βρέθηκε στο νησί μας και τίμησε το φεστιβάλ με την παρουσία του.

Και η αληθινά μεγάλη στιγμή, αυτή που θα 'χουν να θυμούνται όσοι είχαν τηντύχη να παραβρεθούν σ' αυτή τη μοναδική συναυλία : η στιγμή που ο θρύλος της rock ανέβηκε στη σκηνή για να τραγουδήσουν μαζί το Don' t let me be misunderstood και το The house of the rising sun.

Η επιλογή του Βασίλη για το κλείσιμο, μετά τα καθιερωμένα "Χαιρετίσματα": Της Δικαιοσύνης Ήλιε, "του Ελύτη και του Μίκη, για να φύγουμε από εδώ περήφανα!"

Κωνσταντίνος Βήτα και Μανώλης Φάμελλος (Πέμπτη 31/7)

Το πόσο πολύ ο κόσμος έχει αγκαλιάσει το Φεστιβάλ Σερίφου φάνηκε καθαρά την 3η βραδιά. Όπου παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες (με το δυνατό νοτιά που έκανε τα ρούχα να νοτίζουν απ' την υγρασία και τους τυχερούς με τις ζακέτες να μακαρίζουν την προνοητικότητά τους) το θέατρο γέμισε με ανθρώπους κάθε ηλικίας που ήρθαν για ν' ακούσουν "Πάρτυ", "Νύχτα στη Γη", "Χαζό Παιδί", "Είναι ωραία να πέφτεις", "Η Ευτυχία είναι αυτό", "Ένα μεγάλο φωτεινό Καλοκαίρι" και τις άλλες επιτυχίες τους που από κοινού εκτέλεσαν ο Κωνσταντίνος Βήτα με το Μανώλη Φάμελλο πριν κλείσουν με μια πρωτότυπη διασκευή του "Κάθε βράδυ Λυπημένη" του Βασίλη Τσιτσάνη.

Μαρία Κουμπάνη (Παρασκευή 1/8)

Αληθινή, γλυκύτατη, συγκινητική, είναι κάποιες από τις λέξεις που έρχονται στο μυαλό παρακολουθώντας τη Μαρία Κουμπάνη να κινείται στη σκηνή, ν' αρθρώνει μία-μία τις λέξεις σαν ν' αναζητά σ' αυτές κάποιο βαθύτερο νόημα, να συνομιλεί με αόρατα πρόσωπα, να χαμογελά. Ολ' αυτά στον τρυφερό, βαθιά ανθρώπινο μονόλογο της Αμάντας Μιχαλοπούλου "Βρες τον", που ανέβηκε στο θέατρο Σερίφου στα πλαίσια της 4ης μέρας του φεστιβάλ. Η σκηνοθεσία του Κώστα Αριστόπουλου, εύρυθμη και διακριτική χωρίς προσπάθειες αχρείαστου εντυπωσιασμού.

Ηλίας Λιούγκος (Σάββατο 02/8)

Όλα ήταν υπέροχα στο θέατρο Σερίφου! Η ειδυλλιακή βραδιά, τα τραγούδια του Μάνου και του Ηλία (αλλά και του Βασίλη Τσιτσάνη, του Ορφέα Περίδη, του Νίκου Ξυδάκη και των υπόλοιπων συνθετών που ακούστηκαν) οιεξαιρετικές ερμηνείες του Ηλία Λιούγκου και της Δέσποινας Στεφανίδου και, φυσικά, η μεγάλη έκπληξη της βραδιάς: ο πάτερ Δανιήλ που σκόρπισε συγκίνηση και καταχειροκροτήθηκε σε τρία αγαπημένα τραγούδια του Μάνου: "Τ' Αστέρι του Βορριά" (ντουέτο με τον Ηλία Λιούγκο), "Μια Παναγιά" και "Κάθε Κήπος Έχει" (ντουέτο).

Φεστιβάλ Σουραυλιού (Κυριακή 03/8)

Ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Σύρου-Τήνου Δωρόθεος παραβρέθηκε στο φεστιβάλ Σερίφου 2014, στα πλαίσια του φεστιβάλ σουραυλιού. Η βραδιά ήταν αφιερωμένη στο νεαρό Κουρ Πριτ, ένα σπουδαίο ταλέντο, που επιστρέφει στη χώρα του Ινδία.

Μουσικό Εργαστήρι -παιδικό (Δευτέρα 04/8)

Πολύ όμορφη -και ιδιαίτερα σημαντική- ήταν η έβδομη βραδιά του φεστιβάλ, κατά την οποία μαθητές και δάσκαλοι του μουσικού εργαστηριού του νησιού μας παρουσίασαν τη δουλειά τους μέσα από μια ξεχωριστή μουσικοθεατρική παράσταση.

Βαγγέλης Κορακάκης (Τετάρτη 06/8)

"Εμείς δεν έχουμε τη σπουδαία τεχνολογία. Εκείνο που έχουμε εμείς, είναι ο λαϊκός μας πολιτισμός, που κάποιοι έχουν βαλθεί να τον πολεμάνε αλλά δεν θα τους περάσει." Μ' αυτά τα λόγια προλόγισε το συγκλονιστικό "Βουνό" του Λουκά Νταράλα ο Βαγγέλης Κορακάκης στην τρίτη του συμμετοχή σε ισάριθμα φεστιβάλ Σερίφου. Μια συναυλία στην οποία ξεκίνησε αγχωμένος ("γιατί θέλω να σας τιμήσω και να σας ευχαριστήσω για την αγάπη που πάντα μου δείχνετε") αλλά και με μεγάλο κέφι. Κέφι επειδή τραγουδούσε στο νησί του, εκεί που εμπνεύστηκε (όπως δεν παραλείπει ποτέ να τονίσει) τα περισσότερα τραγούδια του, τον τόπο της μάνας του στη μνήμη της οποίας αφιέρωσε και τη φετινή συναυλία; Επειδή τραγουδούσε μπροστά στους αγαπημένους του φίλους; Επειδή δίπλα του καθόταν ο Βασίλης, όχι πια το παλικαράκι που ακολουθεί τα βήματα του μπαμπά αλλά ένας φτασμένος πια, σπουδαίος καλλιτέχνης; Επειδή από την άλλη μεριά είχε την εξαιρετική Ανατολή Μαργιόλα που ήρθε απ' την Καβάλα για τη συναυλία, αλλά και τον κιθαρίστα του που βρέθηκε στο νησί και προστέθηκε τελευταία στιγμή στο σχήμα; Όποιοι κι αν ήταν οι λόγοι, τυχεροί είμαστε τελικά όλοι εμείς που παρακολουθήσαμε ένα από εκείνα τα live που θυμάσαι και σχολιάζεις για χρόνια. ("Λες για κείνη τη συναυλία του Βαγγέλη που οι φίλοι του ψαράδες ανέβασαν στη σκηνή μια ολόκληρη σύνθεση από απόχες, συρτές και ζωγραφιστά ψάρια;" "Ναι, εκείνη που όταν πήρε να τραγουδήσει τη "Σέριφο", η συγκίνηση δεν τον άφησε να την τελειώσει και τη συνέχισε ο Βασιλάκης. Και στο τέλος, όταν πήγε πια αργά κι έπρεπε να σταματήσει για λόγους κοινής ησυχίας, εκείνος έκλεισε τα μικρόφωνα και συνέχισε μισή ώρα ακόμα να παίζει για να τραγουδά ο κόσμος!")

Να 'σαι καλά Βαγγέλη, του χρόνου να σ' έχουμε πάλι κοντά μας. Στο Φεστιβάλ Σερίφου 2015!

Βασίλης Γισδάκης (Παρασκευή 08/8)

Απ' όλα είχε η βραδιά του Βασίλη Γισδάκη, της Μικαέλλας Παπαχρυσάνθου και του Φώτη Κοκαβέση στο Φεστιβάλ. Παραδοσιακά, σαν "Το φεγγάρι κάνει κύκλο" , ρεμπέτικα, σαν την "Προσευχή του μάγκα" και "Στην Ελλάδα δεν μπορώ", μπαλάντες τρυφερές σαν το "Τι να θυμηθώ" του Ζούδιαρη και άγριες όπως "Το τρένο" των Τρυπών. Τραγούδια κλασσικά σαν το "Κάποτε θα 'ρθουν" του Μίκη και του Λευτέρη Παπαδόπουλου απ' τον "Ασυμβίβαστο" και άλλα εντελώς απρόβλεπτα, σαν τον "Γέρο-νέγρο Τζιμ" των Λοϊζου-Νεγρεπόντη ή το "Αλίμονο" της Λένας Πλάτωνος. Και, φυσικά, τραγούδια από την προσωπική δισκογραφία του Βασίλη Γισδάκη και πολύς-πολύς Μάνος, με τον κύκλο να κλείνει στο ανέκδοτο "Ταξίδι", με τους υπέροχους στίχους του Νίκου Γκάτσου και την μοναδική ερμηνεία του Βασίλη.

Παναγιώτης Μάργαρης – Ανδριάνα Μπάμπαλη (Κυριακή 10/8)

Τι απίθανο δίδυμο!

Εκείνος να ξεσηκώνει το θέατρο με τη δεξιοτεχνία του.

Εκείνη να το καθηλώνει με τις σαγηνευτικές ερμηνείες της.

Εκείνος "με τη μαγεία της κιθάρας" του.

Εκείνη με τη διαύγεια, την ακρίβεια και τη θέρμη της φωνής της.

Ο Παναγιώτης Μάργαρης και η Ανδριάνα Μπάμπαλη, κάτω απ' την Αυγουστιάτικη πανσέληνο. Με τραγούδια από την ελληνική και ξένη δισκογραφία. Με σόλο κιθαριστικές εκτελέσεις κλασσικών ροκ κομματιών. Με μια εκπληκτική διασκευή του "Τα Λόγια και τα Χρόνια" των Γ.Μαρκόπουλου-Μ.Ελευθερίου.

Απλά υπέροχοι.

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Δευτέρα 11/8)

MADRE DOLOROSA -Ο ΕΡΩΤΑΣ (της Σόνιας Ζαχαράτου)

Και όμως! Υπάρχει κόσμος που αγαπά την αληθινή Τέχνη. Την Τέχνη που δεν "χαρίζεται", που δεν εκπίπτει.

Και ποια καλύτερη απόδειξη μπορεί να υπάρξει για το ότι το Φεστιβάλ Σερίφου παραμένει προσηλωμένο στο ζητούμενο της ποιότητας και του πολιτισμού, από την εικόνα αυτού ακριβώς του κόσμου που με κομμένη ανάσα παρακολουθεί (όχι κάποιο ανέμελο θεατρικό δρώμενο, αλλά) δραματική θεατρική αφήγηση.

Και ποια μεγαλύτερη προσωπική επιτυχία για μια σπουδαία ηθοποιό σαν την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, απ' το να καταφέρει να "περάσει" στο κοινό με τόσο άμεσο και καθηλωτικό τρόπο το ποιητικό, υπέροχο έργο της Σόνιας Ζαχαράτου, "Madre Dolorosa -Ο Έρωτας".

Ένα σπαρακτικό κείμενο για την τυραννία της μνήμης, για τον έρωτα, τη ματαίωση των προσδοκιών και τη μοναξιά.

Η σκηνοθεσία του Δημήτρη Καντιώτη, ατμοσφαιρική, με έμφαση στη θεατρικότητα και τη δημιουργική αντίστιξη μεταξύ θεατρικού και μουσικού λόγου.

Ο André Maia στο τραγούδι και τα φωνητικά, με τον Γιώργο Ταμιωλάκη στο τσέλο, "ύφαναν" το υποβλητικό ηχητικό ντεκόρ πίσω απ' τη μεγάλη πρωταγωνίστρια.

Μια συναρπαστική ερμηνεία.

Μια αληθινά μαγική θεατρική βραδιά!

Ψαραντώνης (Τρίτη 12/8)

Το θέατρο Σερίφου αποδείχτηκε πολύ μικρό για τον Ψαραντώνη. Άνθρωποι όλων των ηλικιών κατέκλυσαν τις εξέδρες, τα σκαλάκια, μέχρι και τις γύρω ταράτσες. Για τη μουσική του, για τη μοναδική φωνή του, για την ενέργεια και την αύρα του. Κι εκείνος, μ' αυτή τη μοναδική ευγένεια και γλυκύτητα που τον διακρίνει, επί δυόμιση ώρες τραγούδησε παραδοσιακά κρητικά τραγούδια, ριζίτικα, Χαϊνηδες και δικά του σαν την υπέροχη "Πετροπέρδικα", φώναξε, ψιθύρισε, αναστέναξε, φτάνοντας τη λύρα του στα όριά που αυτός καλύτερα από κάθε άλλον γνωρίζει.

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει στον λαουτάρη Νεκτάριο Κοντογιάννη. Δεν είναι απλό πράγμα να παίζεις δίπλα στον Ψαραντώνη, ούτε εύκολο. Άξιος πραγματικά σε έργο δύσκολο και καθήκον βαρύ. Υπέροχοι και οι δύο.

Σόνια Θεοδωρίδου (Κυριακή 17/8)

«Δρόμοι παλιοί», του Μίκη Θεοδωράκη και του Μανώλη Αναγνωστάκη, ήταν το τραγούδι που επέλεξε για το κλείσιμο της κανονικής διάρκειας της συναυλίας της η Σόνια Θεοδωρίδου. Κι όταν ο κόσμος, που τη συνόδευε τραγουδώντας και χτυπώντας παλαμάκια, σηκώθηκε όλος όρθιος για να την αποθεώσει ζητώντας εξακολουθητικά και επίμονα «κι άλλο», τότε άρχισαν τα biz. Από τη «Habanera» της Carmen του Bizet (το μόνο οπερετικό που τραγούδησε) ως τα «Παιδιά του Πειραιά» του Χατζιδάκη, στο οποίο -απογειωμένη και η ίδια- πέταξε τα παπούτσια της για να χορέψει συρτάκι (καταφέρνοντας στο ενδιάμεσο να προσθέτει επιδέξια τα χέρια της σ' εκείνα του εξαιρετικού Μάρκου Κώτσια στο πιάνο, για να παίζουν την εισαγωγή «à quatre mains»).

Την ανθολογία που παρουσίασαν, κάθε άλλο παρά συνηθισμένη θα τη χαρακτήριζες. Από τον Ζωρζ Μουστακί και τη «Méditerranée» του, σε παραδοσιακό της Κύπρου και από τη «Ρόζα-Ροζαλία» της Λένας Πλάτωνος σε στίχους Μαριανίνας Κριεζή, στο «Βράδυ» της ίδιας σε ποίηση Κώστα Καρυωτάκη. Απ' τη «Μικρή Ραλλού» του Μάνου και του Νίκου Γκάτσου, στο «Θα 'ταν 12 του Μάρτη» των Στ. Κουγιουμτζή και Μ. Μπουρμπούλη κι απ' την «Προδομένη Αγάπη» του Μίκη, στο «Άνθρωποι Μονάχοι» των Γ. Σπανού και Γ. Καλαμίτση. Εκεί όπου ράγισαν οι πέτρες με την ερμηνεία της, πριν ραγίσει η ίδια η φωνή της τραγουδώντας το θρήνο της μάνας στο «Για πού το 'βαλες Καρδιά μου» του Ορφέα Περίδη και της Νατάσσας Μεσσήνη.

Σπουδαία. Με μετρημένη χρήση της απαράμιλλης τεχνικής της εκεί όπου οι ερμηνευτικές απαιτήσεις το επέβαλαν. Μια αληθινή Μεγάλη Κυρία του Ελληνικού (και όχι μόνο) Τραγουδιού.

Χρήστος Θηβαίος (Τετάρτη 20/8)

Τα φώτα χαμηλώνουν. Η Βάσω (Δημητρίου) περνά το δοξάρι πάνω στις χορδές του παράξενου τσέλου της. Ο Χρήστος σκύβει πάνω στην κιθάρα. Η φωνή του, σταθερή στην αρχή, όχι τόσο σταθερή (λόγω συγκίνησης) στη συνέχεια, αρχίζει να ξετυλίγει το νήμα της σκοτεινής ιστορίας: «21 Αυγούστου 1916. Μεταλλωρύχοι, εργαζόμενοι στην εταιρεία του Αιμίλιου Γρώμαν, κατεβαίνουν σε απεργία διεκδικώντας ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.» Υψώνει το χέρι για να δείξει προς τα δυτικά, εκεί που κάθε κάτοικος και κάθε επισκέπτης του νησιού γνωρίζει ότι βρίσκονται οι βουβές πλέον στοές των ορυχείων. «Στο Μέγα Λιβάδι.» Κι η ιστορία γίνεται τραγούδι. Η απεργία που πνίγεται στο αίμα. Ο ξεσηκωμός των Σεριφιωτών, ο ερχομός του στρατού. Οι ήρωες που «είναι πάντοτε όμορφοι και νέοι». Τραγούδια από τη νέα δουλειά του Χρήστου Θηβαίου για τα φοβερά γεγονότα της 21-8-1916, που συνέβησαν εδώ στη Σέριφο, δυο βήματα από τον τόπο της συναυλίας. Η συγκίνηση είναι γενική και απόλυτη.

Ύστερα, η Βάσω θα ξαναπιάσει την κιθάρα και μαζί με το Μάξιμο Δράκο στα πλήκτρα και τον Χάρη Χαραλάμπους στο μπάσο και τα ψηφιακά (δακτυλο)κρουστά θα ξαναπιάσουν τα γνωστά σε όλους τραγούδια του Χρήστου (αλλά και του Θάνου Μικρούτσικου, του Παύλου Σιδηρόπουλου, του Θανάση Παπακωνσταντίνου) για να μας γυρίσουν πίσω στο παρόν.

Με μια ακόμα όμορφη έκπληξη. Τη στιγμή που ακούγονται οι πρώτες νότες απ' τη «Μικρή Πατρίδα» των Γ. Ανδρέου και Π. Καρασούλου και ο Χρήστος Θηβαίος καλεί τον πατέρα Δανιήλ για να το ερμηνεύσουν ντουέτο, το κατάμεστο θέατρο σείεται απ' το χειροκρότημα.

Κάπως έτσι κύλησαν δυόμιση ώρες χωρίς κανείς (και λιγότερο απ' όλους ο ίδιος ο Χρήστος) να το καταλάβει. Αλλά επειδή όλα τα ωραία κάποτε τελειώνουν, έφτασε κι αυτή η βραδιά στο τέλος της και μαζί της το Φεστιβάλ Σερίφου 2014. Το μόνο που απομένει; Να ανανεώσουμε όλοι το ραντεβού για του χρόνου. Στο Φεστιβάλ Σερίφου 2015!

Επιμέλεια κειμένων: Αντώνης Σφαλής

Φωτογραφίες: Χλόη Κριθαράς, Βαγγέλης Φραγκούλης

Παραγωγή: Linos.pro (Στράτος Μαστοράκης)

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Τηλ.: 6970650811

Επιμέλεια παραγωγής: Μαίρη Σκιαδά

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Τηλ.: 6936870067

Συντονισμός: Λεάννα Λεβή

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Τηλ.: 6932376727

Υπεύθυνη επικοινωνίας – δημόσιες σχέσεις: Μαρία Σούμπερτ / Cloud 7

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Τηλ.: 6938255522 / 210 3638509

Υπεύθυνη χορηγιών: Κιάρα Δελακούρα

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Τηλ.: 6942460908 / 2106521971

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Ηλίας Λιούγκος, Γιώργος Μητρόπουλος

Συνεργάτες: Παναγιώτης Δούρος, Δημήτρης Καντιώτης, Πάρης Μήτσου

Ηχοληψία: LIVESTUDIO Αφοί Σπυρόπουλοι & Σια Ο.Ε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Τηλ.: 2102614495

Η Σίφνος «στρώνει» και φέτος το τραπέζι με παραδοσιακά εδέσματα στην κεντρική πλατεία του Αρτεμώνα και σας προσκαλεί στο 8o Φεστιβάλ Κυκλαδικής Γαστρονομίας «Νικόλαος Τσελεμεντές» στις 4, 5 και 6 του Σεπτέμβρη. Αμοργός, Ανάφη, Άνδρος, Αντίπαρος, Δονούσα, Ηρακλειά, Ίος, Κέα, Κίμωλος, Κουφονήσια, Κύθνος, Μήλος, Μύκονος, Νάξος, Πάρος, Σαντορίνη, Σέριφος, Σίκινος, Σύρος, Σχοινούσα, Τήνος και Φολέγανδρος φιλοξενούνται και συμμετέχουν στη μεγάλη αυτή «κυκλαδική γιορτή» με αντιπροσωπείες μαγείρων, οργανοπαικτών και χορευτών.

Φιλοξενούμενο νησί εκτός Κυκλάδων η Αστυπάλαια, ενώ τo φετινό φεστιβάλ τιμά με τη συμμετοχή του ο Λαογραφικός Όμιλος Μελίκης και Περιχώρων.

O Πολιτιστικός Σύλλογος Σίφνου, χάρη στην υποστήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, του Δήμου Σίφνου και των τοπικών φορέων και Συλλόγων, σε μια προσπάθεια προβολής των τοπικών προϊόντων και της μοναδικής παράδοσης των Κυκλάδων στη γαστρονομία και στον πολιτισμό, σας περιμένει να απολαύσετε εκτός από τις γεύσεις, τις παραδοσιακές τέχνες και έθιμα από τη Σίφνο και τα συμμετέχοντα νησιά.

Στο πλαίσιο της τριήμερης διοργάνωσης:

-θα πραγματοποιηθούν δράσεις για παιδιά (Παιδομαγειρέματα) με στόχο τον προσανατολισμό τους στην υγιεινή διατροφή,

-επιδείξεις παρασκευής παραδοσιακών συνταγών, κατά τις πρωινές ώρες σε παραθαλάσσιους οικισμούς και κατά τις απογευματινές στην κεντρική πλατεία του Αρτεμώνα,

-προβολές με θέμα την παραγωγή των τοπικών γαλακτοκομικών προϊόντων και την παρασκευή γλυκισμάτων (λουκουμιού και χαλβαδόπιτας) στο παλιότερο παραδοσιακό ζαχαροπλαστείο της Σίφνου,

-επί τόπου επίδειξη της λειτουργίας ανεμόμυλου – παραγωγή αλευριού και παρασκευή ψωμιού,

-παρουσίαση της «Τράπεζας Αγάπης» από την Εκκλησιαστική Επιτροπή του Προφήτη Ηλία του Αψηλού.

 

Τμήμα Θεατρικής Υποδομής έως 31 Μαΐου 2015

«Η Τέχνη του Θεάτρου εκ των έσω!»


Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Βέροιας στο πλαίσιο των Θεατρικών του Δράσεων, διοργανώνει σειρά εργαστηρίων, που απευθύνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες της πόλης και ενδιαφέρονται για την  τέχνη του θεάτρου.


ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ:


Η  θεατρική  αγωγή  απευθύνεται  σε  άτομα  όλων  των ηλικιών. Περιλαμβάνει  θεατρικό  παιχνίδι, ασκήσεις (ρυθμού, εμπιστοσύνης, παρατηρητικότητας, μνήμης, αισθήσεων, φαντασίας, επικοινωνίας, συνεργασίας),  σωματική   έκφραση,  φωνή- λόγο,  μουσικοκινητικές ασκήσεις,  παιχνίδια ρόλων, αυτοσχεδιασμούς, δραματοποίηση κ.α.

Τα τμήματα είναι χωρισμένα ηλικιακά ως εξής:

 

1. Τμήμα 5- 8 ετών. Τμήμα Θεατρικής Υποδομής «Προσχολικής Ηλικίας και παιδιών της Α’ & Β’ Δημοτικού»

« Μια πρώτη προσέγγιση του παιδιού με τον κόσμο του θεάτρου».

βασικός στόχος του τμήματος είναι η  ομαδοποίηση και συμμετοχή των παιδιών σε ένα κοινωνικό σύνολο μέσα από δραματοποίηση παραμυθιών και θεατρικών παιχνιδιών κατάλληλων για αυτές τις ηλικίες.


2.Τμήμα 8- 12ετών. Τμήμα Θεατρικής Υποδομής «Δημοτικό»
« Μια πρώτη προσέγγιση του παιδιού με τον κόσμο του θεάτρου».


- Μέσα από τη διασκεδαστική λειτουργία του οργανωμένου παιχνιδιού, το παιδί  γνωρίζει και οξύνει την έννοια της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της εφευρετικότητας. Μαθαίνει να σέβεται τους φίλους του, να διεκδικεί την ελευθερία του, να αντιλαμβάνεται τη δύναμη του συνόλου.
- Με τη βοήθεια απλών ασκήσεων αντιλαμβάνεται το σώμα του και τη σχέση του με το χώρο και το χρόνο.
- Αναπτύσσει την φαντασία του και τη χρησιμοποιεί δημιουργικά, κυρίως μέσα από ασκήσεις μίμησης και παντομίμας.
- Εξελίσσει την επικοινωνία εντός της ομάδας, συν-κοινωνεί και αναπτύσσει κώδικες όπου ο λόγος δεν είναι απαραίτητος.
- Γνωρίζει στοιχεία του κόσμου (κινήσεις, ήχους, μεγέθη, ποιότητες, αισθήσεις ) και δημιουργεί εικόνες και μικρά δρώμενα.
Στόχος , σ’ αυτήν την ηλικία, είναι πρωταρχικά το παιδί να βιώσει τη χαρά του οργανωμένου παιχνιδιού, να κοινωνικοποιηθεί και παράλληλα να γνωρίσει τις πολλαπλές ιδιότητες και χρήσεις του σώματός του, με κυριότερη αυτή της επικοινωνίας. 

3. Τμήμα 12-15 ετών. Τμήμα Θεατρικής Υποδομής Γυμνασίου «Ονειροπόλοι»

«Εισαγωγή στη θεατρική δράση».


- Το παιδί νιώθει την ανάγκη να γίνει το ίδιο δημιουργός, σκηνοθέτης και ηθοποιός στο δικό του θεατρικό κόσμο.
- Σταδιακή χρήση όλων των εκφραστικών μέσων (σώμα, φωνή, σχέση με το χώρο).
- Μέσα πάντα από το παιχνίδι και τις ασκήσεις εντοπίζει τις βασικές θεατρικές έννοιες. Αυτοσχεδιάζει και πειραματίζεται.
- Γνωριμία με την έννοια ¨ηθοποιός¨ και θεατρική τη πράξη.
Στόχος, η ανάπτυξη της θεατρικής συνείδησης του παιδιού.

 

  1. Τμήμα 16 – 18 ετών. Τμήμα Θεατρικής Υποδομής «ΑΝΤΙδρασις»

«Εισαγωγή στη θεατρική δράση».

 

- Ο έφηβος νιώθει την ανάγκη να γίνει το ίδιο δημιουργός, σκηνοθέτης και ηθοποιός στον δικό του θεατρικό κόσμο.
- Σταδιακή χρήση όλων των εκφραστικών μέσων (σώμα, φωνή, σχέση με τον χώρο   και τον χρόνο).
- Μέσα πάντα από το παιχνίδι και τις ασκήσεις εντοπίζει τις βασικές θεατρικές έννοιες. Αυτοσχεδιάζει και πειραματίζεται.
- Γνωριμία με την έννοια ¨ηθοποιός¨ και θεατρική πράξη.
Στόχος, η ανάπτυξη της θεατρικής συνείδησης του εφήβου.

 

 

  1. Τμήμα 18 ετών και άνω. Τμήμα Θεατρικής Υποδομής «Έκφραση»

« Εισαγωγή στη θεατρική δράση».

 

-Το Τμήμα απευθύνεται σε ενήλικες, που νιώθουν την ανάγκη να εκφραστούν μέσα από το θέατρο. Που νιώθουν την ανάγκη να γίνουν οι ίδιοι δημιουργοί, σκηνοθέτες και ηθοποιοί στο δικό τους θεατρικό κόσμο.
- Σταδιακή χρήση όλων των εκφραστικών μέσων (σώμα, φωνή, σχέση με το χώρο).
- Μέσα πάντα από το παιχνίδι και τις ασκήσεις εντοπίζουν τις βασικές θεατρικές έννοιες. Αυτοσχεδιάζουν και πειραματίζονται.
- Γνωριμία με την έννοια ¨ηθοποιός¨ και τη θεατρική πράξη.
Στόχος, η ανάπτυξη της θεατρικής συνείδησης.

 

 

  1. Τμήμα Θεατρικής Υποδομής  παιδιά με ΥΛΑ «Τα Αστεράκια»

«Δραματοποίηση Κοινωνικών Ιστοριών»

 

Το εργαστήρι απευθύνεται σε παιδιά με ΥΛΑ (Υψηλής Λειτουργικότητας Αυτισμό) Σύνδρομο Asperger ηλικίας  5 – 10 ετών και ο  βασικός άξονάς του είναι η  «Δραματοποίηση Κοινωνικών Ιστοριών». Συγκεκριμένα:

- Οι Κοινωνικές Ιστορίες αποτελούν κοινωνικά σενάρια – καταστάσεις και αποσκοπούν στη μείωση ή αντιμετώπιση κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών.

- Στόχος μας είναι μία πρώτη προσέγγιση του παιδιού με τον κόσμο του θεάτρου μέσω της δραματοποίησης Κοινωνικών Ιστοριών.

- Η θεατρική αγωγή προωθεί την βιωματική, τη συνεργατική και την ενεργητική μάθηση μέσω της εμπειρίας, της μίμησης, της ταύτισης, της εξερεύνησης, της ομαδικότητας και της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, καθώς και της εκμάθησης και εφαρμογής επίλυσης προβλημάτων.

- Ο συνδυασμός των κοινωνικών ιστοριών με την θεατρική αγωγή συμβάλλει σημαντικά στην πρόσληψη και επεξεργασία πληροφοριών, τη διαχείριση των συναισθημάτων, την ανάπτυξη επικοινωνιακών και κοινωνικών δεξιοτήτων, αλλά και την ενίσχυση της φαντασίας και της δημιουργικότητας.

Οι μαθητές των τμημάτων των θεατρικών  εργαστηρίων της

Κ.Ε  ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας θα συναντιούνται στο χώρο προβών

(3ος όροφος) του  Χώρου  Τεχνών τις εξής μέρες και ώρες:

 

Σάββατο:   9:30 π.μ.  –  10:30 π.μ       1ο   τμήμα     (  Τα  Αστεράκια)

Σάββατο: 10:30 π.μ.  –  12:00 μ          2ο   τμήμα     (  5   --  8  ετών )

Σάββατο: 10:30 π.μ.  –  12:00 μ          3ο   τμήμα     (  8   – 12  ετών )

Σάββατο: 12:00 μ.     –   1:30 μ.μ        3ο   τμήμα     (  8   – 12  ετών )

Σάββατο:   1:30 μ.μ.  –   3:30 μ.μ.       4ο   τμήμα     ( 12  – 15  ετών )

Σάββατο:   3:30 μ.μ.  –   6:30 μ.μ.       5ο   τμήμα     ( 16  – 18  ετών )

Δευτέρα :   6:30 μ.μ.  –   9:30 μ.μ.       6ο   τμήμα     ( 18    και  άνω )

Τετάρτη :   6:30 μ.μ.  –   9:30 μ.μ.       6ο   τμήμα     ( 18    και  άνω )

Σάββατο:   6:30 μ.μ.  –   9:30 μ.μ.       6ο   τμήμα     ( 18    και  άνω )

 

Έναρξη μαθημάτων: Σάββατο  4  Οκτωβρίου 2014.
Κόστος συμμετοχής: 10ευρώ το μήνα


Δηλώσεις συμμετοχής στα γραφεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας, 3ος όροφος Χώρου Τεχνών  έως την Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014.

Πληροφορίες: 2331078140,41,42  κ. Κατερίνα Γρηγοριάδου, κ. Ευθύμης Τουτουτζίδης