-
«Χριστουγεννιάτικη Ιστορία» με τη βραβευμένη μουσική των αδελφών Σπανομάρκου, στο Christmas Factory!
Read 7 times -
Ιωνικό Θέατρο: «Ο κύριος Σλόαν του Τζο Όρτον» στο θέατρο «Γκαράζ»
Read 7 times -
Μαρία Κάλλας από το τραύμα στην αποθέωση με αφορμή το βιβλίο «Μαρία Κάλλας μια ζωή σαν παραμύθι» της Μαρίνας Πετρή
Read 8 times -
Αποτελέσματα 13ου Διεθνούς Λογοτεχνικού Διαγωνισμού 2024 του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών, Λόγου & Επιστημών Ελλάδας
Read 12 times -
Blank Wall Gallery - 2η Pop Up Έκθεση στο Λονδίνο στις 3 Ιανουαρίου
Read 6 times -
Πρεμιέρα για την παράσταση «Σικελιανός: Μέτρον Πάντων ο Άνθρωπος» στο θέατρο Αλκμήνη
Read 7 times -
Μουσικές βραδιές στο «Από Μηχανής» Banda Iovanica - μια Σμυρναίικη ιστορία τρόμου
Read 7 times -
ΕΑΠΣ Μελβούρνης Αποτελέσματα Λογοτεχνικού Διαγωνισμού 2024
Read 12 times -
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 3ου ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΜΟΝΟΛΟΓΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Read 11 times -
Η Αλεξάνδρα Ούστα «συναντά» για 2η χρονιά τη «Λεμονιά» του Γιάννη Κεντρωτά από 23 Νοεμβρίου στο θέατρο 104
Read 13 times -
«Δάιος ο Μέγας – Μαγικά φρούτα και χαμόγελα» της Μαριάννας Τσιολπίδου θα παρουσιαστεί στον Δραβήσκο Σερρών (24/11, 11π.μ.)
Read 10 times -
«Ο Αετός με τα πολύχρωμα φτερά» της Αντωνίας Μπατσαλή παρουσιάζεται στο Μουσείο Παραμυθιού Καβάλας (23/11, 11 π.μ.)
Read 13 times -
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ ΜΙΧΑΗΛΑΣ ΑΒΕΡΩΦ
Read 164 times -
Η Σοφία Καραγιαννίδου συζητά με τη Σταματία Μωραΐτη με αφορμή την ποιητική της συλλογή, «Λιοστρόφι» (Εκδόσεις Αποστακτήριο)
Read 45 times -
Ψέματα κι αλήθεια λεν τα παραμύθια! Σάββατο 2, 9, 16, 23 Νοεμβρίου 2024
Read 48 times -
5ος Χριστουγεννιάτικος Διαγωνισμός του ΕΠΟΚ με τίτλο "Με τον Ε.Π.Ο.Κ. κάθε διήγημα ή παραμύθι είναι Χριστούγεννα"
Read 110 times -
Έρχεται το 1o Thessaloniki Music Festival - TMF, το μεγαλύτερο διαγωνιστικό Festival μουσικής στις 22 & 23 Μαρτίου 2025 στη Θεσσαλονίκη!
Read 33 times -
"Ταξίδι στο χρόνο"- από το ’50 μέχρι τις μέρες μας. 21 & 28 Νοεμβρίου στο ΘΕΑΤΡΑΛΕ στο Νέο Κόσμο.
Read 33 times -
BrOscar presents 300!Ο Mikeius και ο Βαγγέλης Μαρμαράς ζωντανά!
Read 34 times -
Blank Wall Gallery Φωτογραφική Ομάδα Metapolis: Mon Afrique - Uganda | Bonds of Humanity | Friends of Monde
Read 45 times -
Αφιέρωμα στα 200 χρόνια από τον θάνατο του Λόρδου Βύρωνα, το Σάββατο 16 Νοεμβρίου, στις 20:30, στον Πολυχώρο Τέχνης Galerie Δημιουργών
Read 69 times -
Δήμητρα Αντωνακούδη - "Είναι τα λόγια". Νέο τραγούδι και video
Read 81 times -
Η νέα μίνι σειρά που προβάλλεται στο YouTube - Πρόσκληση
Read 51 times -
Πρεμιέρα για τον ΔΡΑΚΟΥΛΑ στο θέατρο Αλκμήνη
Read 44 times -
«Σικελιανός: Μέτρο Πάντων ο Άνθρωπος» έρχεται στο θέατρο Αλκμήνη
Read 44 times -
Ο Ed Far live στο Γυάλινο Up Stage, μαζί του και οι Liquid Luck
Read 68 times -
ΠΛΙΤΣ ΠΛΑΤΣ ΠΛΟΥΤΣ - ένα κοκτέιλ κερασμένο απ’ τους εργαζόμενους στον τουρισμό
Read 70 times -
ΚΟΚΚΙΝΟ - RED ομαδική εικαστική έκθεση | 4 -16 Νοεμβρίου στον Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο, Κολωνάκι
Read 88 times -
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοεμφανιζόμενου/ης Θεατρικού/ής Συγγραφέα
Read 62 times -
Η ΑΓΑΠΗ ΑΡΓΗΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ της Λιλής Ζωγράφου | Η νέα παράσταση έρχεται στις 15/11 στην Αίθουσα Τέχνης Κοζάνης και από 6/12 στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, Θεσσαλονίκη
Read 36 times -
Δείτε το 1ο poster της ταινίας «Η Αληθινή Ιστορία του Πινόκιο», σε σενάριο του Αντώνη Τουμανίδη
Read 55 times -
ΟΝΑΡ ΜΗ ΓΥΡΝΑΣ ΚΑΙ Τ' ΑΛΛΟ ΜΑΓΟΥΛΟ ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
Read 89 times -
Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ Η ΜΑΡΙΑΝΑ ΚΑΤΣΙΜΙΧΑ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ MAJOR SEVEN ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΣΚΟΥ "ΕΠΙΛΟΓΟΣ" ΤΟΥ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΓΟΥΡΓΟΥΛΙΟΥ
Read 83 times -
"Η γάτα που ήθελε να δει τον κόσμο από ψηλά" της Κυριακής Βέλκου ταξιδεύει στην Κομοτηνή (Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής - 9/11/2024)
Read 71 times -
Η «σχεδία» της διατροφής και της παιδικότητας
Read 63 times -
Ομαδική έκθεση φωτογραφίας "ΠΟΡΤΡΕΤΑ" από την ομάδα ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26 στο "1982 Art Space & Bar" και έκδοση φωτογραφικού λευκώματος με τον ίδιο τίτλο
Read 49 times -
Blank Wall Gallery Διεθνής Έκθεση Φωτογραφίας "Portraits"
Read 54 times -
«Εικαστικά σύνολα – Visual ensembles” διεθνής, ομαδική έκθεση εικαστικών τεχνών, 1 – 5 Νοεμβρίου 2024, Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών (Παλαιό Πανεπιστήμιο)
Read 69 times -
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΟΙΗΣΗΣ 2024 ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ
Read 137 times -
Η Κύνθια Βουκουβαλίδου αναμετράται με την «Αντιγόνη μου» του Ανδρέα Φλουράκη | Από 15/11 στο Θέατρο 104
Read 49 times
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: PRESS
- Εμφανίσεις: 1194
To Λαϊκό Πανεπιστήμιο '' Γεώργιος Παρακείμενος'' στα πλαίσια του θεματικού του κύκλου "Εφαρμοσμένες Τέχνες'' θα πραγματοποιήσει Εισήγηση με θέμα:
''Τυπογραφία- Από την λήθη στην μνήμη''
με Εισηγητή τον Αθανάσιο Σακαλή, το Σάββατο 28 Απριλίου στο θεατράκι των οχληρών και ώρα 6.μμ. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό.
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: PRESS
- Εμφανίσεις: 526
Παρουσίαση ποιητικού έργου της Κων/νας Αλαμπορινού
«Η ποίηση» έλεγε ο Ελύτης, «αρχίζει από ‘κει που την τελευταία λέξη την έχει ο θάνατος. Γράφω γιατί με γοητεύει να υπακούω σ’ αυτόν που δε γνωρίζω, πού ‘ναι ο εαυτός μου ολάκερος...». Συνοδοιπόρους στο μυστηριακό ταξίδι της ζωής και του θανάτου χρίσαμε άθελά μας τον κραταιό Χρόνο και την ευαίσθητη Αρμονία. Ή σαν άλλα τέκνα του Χρόνου και της Αρμονίας, επιχειρούμε δια βίου να συμβιβάσουμε μέσα μας τη φθορά με την αφθαρσία. Το πεπερασμένο με το αιώνιο...
Η Ένωση Λογοτεχνών Λάρισας και η Αμφικτιονία Ελληνισμού σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Λάρισας σας προσκαλούν στην εκδήλωση- παρουσίαση του ποιητικού έργου της Κων/νας Αλαμπορινού
«Με αισιοδοξία στο μέλλον»
«Διόδια ζωής»
“Του Χρόνου & της Αρμονίας”
των εκδόσεων Μαλλιάρης-Παιδεία
τη Δευτέρα 30 Απριλίου στις 8.00 το απόγευμα στην αίθουσα του Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας (Κούμα 28).
Θα προλογίσει η πρόεδρος της Ένωσης Λογοτεχνών κα Δήμητρα Μπαρδάνη (φιλόλογος- λογοτέχνιδα) και η πρόεδρος της Αμφικτιονίας Ελληνισμού στη Λάρισα κα Καλογιάννη Ζήτα (λογοτέχνιδα).
Για το έργο της ποιήτριας θα η μιλήσουν η Μαστοροδήμου Χρύσα (εκπαιδευτικός-ποιήτρια) και ο Γιώργος Σαράτσης (συγγραφέας-αφηγητής).
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: PRESS
- Εμφανίσεις: 3451
Την Τετάρτη 30-11-2011 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα της Δημοτικής Πινακοθήκης του Δήμου Λαμίας «Αλέκος Κοντόπουλος» ειδική τιμητική εκδήλωση για την ποιήτρια, πεζογράφο, δοκιμιογράφο και ζωγράφο
Παναγιώτα Χριστοπούλου-Ζαλώνη
Με τίτλο
«Η δημιουργός με την πέννα και τον χρωστήρα»
Διοργανωτές:
Ο Δήμος Λαμιέων, Ο Φιλανθρωπικός Σύλλογος «Συν στον Άνθρωπο» και ο
Φιλοζωικός Σύλλογος Φθιώτιδας
Ομιλητές:
Αγγελική Μπαρτσιώκα, Πρόεδρος του Φιλοζωικού Συλλόγου Φθιώτιδας,
Έφη Παπαευθυμίου, Ιστορικός τέχνης, έφορος της Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας,
Νίκος Μπατσικανής λογοτέχνης, επίτιμος Αντιπρόεδρος του «’Ξάστερον» μέλος της Ε.Ε.Λ.
Απαγγελία ποιημάτων Ντίνος Μιχελής ζωγράφος, ποιητής, μέλος της Ε.Ε.Λ.
Μουσική επένδυση Κώστας Νέλλας-Σολίστ κιθάρας, ποιητής
Επιμέλεια εκδήλωσης Νίκη Βλάχου ζωγράφος, ποιήτρια
Στα πλαίσια της εκδήλωσης εκφωνήθηκαν οι παρακάτω ομιλίες:
ΟΜΙΛΙΑ της κυρίας Αγγέλας Μπαρτσιώκα παρουσίασης της προσωπικότητας του εικαστικού και λογοτεχνικού έργου της Παναγιώτας Χριστοπούλου-Ζαλώνη στους πνευματικούς ανθρώπους της Λαμίας την 30-11-2011
Σας καλωσορίζουμε στη σημερινή μας εκδήλωση. Καλωσορίζουμε επίσης τους προσκε-κλημένους μας κ. Μπατσικανή και κ. Μιχελή.
Έχουμε τη χαρά και την τιμή να παρουσιάσουμε σήμερα την ποιήτρια, πεζογράφο, δο-κιμιογράφο και ζωγράφο κ. Παναγιώτα Χριστοπούλου-Ζαλώνη.
Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του πεζογράφου Στάθη Γρίβα, για τον οποίο θα αναφερθεί αναλυτικότερα ο κ. Μπατσικανής,
Λίγα λόγια για τη ζωή της:
Γεννήθηκε στα χρόνια της κατοχής στον Άγιο Γεώργιο Ιστιαίας από μητέρα πρόσφυγα και πατέρα πολεμιστή του 1940.
Οι συνθήκες άσχημες, η ζωή γεμάτη φτώχια και ανέχεια. Ωστόσο η θέληση για μόρφωση και δημιουργία χαρακτήρισε όλη την οικογένεια. Με μεγάλες στερήσεις τελείωσε το Γυμνάσιο και ήλθε στην Αθήνα για να σπουδάσει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά..
Στην αρχή έμεινε σε κάποια θεία της . η οποία όμως εκείνο που επιθυμούσε ήταν να αποκτήσει οικιακή βοηθό και όχι φιλοξενούμενη. Η ταπείνωση και η στενοχώρια της έδωσαν την έμπνευση να γράψει τα πρώτα της ποιήματα... Στη συνέχεια όλη η οικογέ-νεια εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και όλα τα μέλη της έπρεπε να δουλέψουν για να επιβιώσουν. Η ίδια συγχρόνως με το πανεπιστήμιο εργάστηκε σαν μοδίστρα και κεντήστρα και κατά τα Σαββατοκύριακα έπλενε πιάτα σε ταβέρνα μαζί με τη μητέρα της.
Στο πανεπιστήμιο την πρώτη μέρα που κάθισε στα έδρανα γνώρισε το σύζυγό της, τον κ. Αντώνη, με τον οποίο είναι μαζί 46 χρόνια. Έχουν δύο κόρες εκ των οποίων η μία ζει στην Αμερική. Έχει ταξιδέψει σε πολλά μέρη του κόσμου λόγω της εργασίας του συζύγου της που ήταν Διευθυντής Διεθνών Δραστηριοτήτων της Γενικής Τράπεζας, ταξίδια που τη γέμισαν εμπειρίες.
Το καλλιτεχνικό της πνεύμα εκδηλώθηκε από νωρίς και σε διάφορους τομείς. Πρώτο δείγμα η ενασχόληση με τον αργαλειό της γιαγιάς της από τον οποίο έβγαλε αριστουργήματα. Η ποίηση που της έδωσε διέξοδο στις άσχημες στιγμές της πρώτης παραμονής της στην Αθήνα, έγινε το καταφύγιό της σε κάθε δύσκολη στιγμή της μετέπειτα ζωής της. Όπως όταν οι κόρες έφυγαν από το σπίτι για να φτιάξουν τη δική τους ζωή και το σπίτι άδειασε. Όπως όταν η μία διάλεξε να ζήσει στην Αμερική, τόσο μακριά από την πατρίδα...
Το 2000 εξέδωσε τα πρώτα της ποιήματα και από τότε έχει εκδώσει 61 βιβλία. Αποφάσισε συγχρόνως να πάρει και κάποια μαθήματα ζωγραφικής. Δασκάλα της η κ Ψαρώνη της Σχολής Καλλών Τεχνών. Επίσης διδάχθηκε Αγιογραφία φορητής εικόνας από τη διάσημη αγιογράφο Κατερίνα Δημητρίου. Έλαβε μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής και αγιογραφίας Δήμων, Ομίλων και της UNESCO.
Η ίδια δίδαξε ζωγραφική και αγιογραφία στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Ιλίου για 4 χρόνια. Για το εικαστικό της έργο θα αναφερθεί εκτενέστερα η κ .Έφη Παπαευθυμίου.
Προσωπικό της έργο είναι το λογοτεχνικό περιοδικό ΚΕΛΑΙΝΩ, το οποίο κλείνει 10 χρό-νια κυκλοφορίας. Επίσης ασχολείται με τη διοργάνωση συνεδρίων και εκδηλώσεων πολιτισμού.
Η δραστηριότητα μελών του Συλλόγου μας με τις τέχνες και τα γράμματα ήταν αυτή που μας έφερε σε επικοινωνία μαζί της. Ιδιαιτέρως όταν μάθαμε πόσο φιλόζωη είναι την προσκαλέσαμε σε εκδήλωσή μας με τίτλο «Ζωοφιλία και ποίηση» όπου παρουσίασε φιλόζωους ποιητές.. Η ευαισθησία και ο σεβασμός σε όλες τις μορφές ζωής αποτυπώνεται τόσο στο ποιητικό όσο και στο ζωγραφικό της έργο.
Της ευχόμαστε ολόψυχα πρώτα απ όλα υγεία και βέβαια δημιουργική συνέχεια στο έργο της.
Αγγέλα Μπαρτσιώκα
Πρόεδρος του Φιλοζωικού Συλλόγου Φθ/δας
ΟΜΙΛΙΑ της κυρίας Έφης Παπαευθυμίου, (κριτικός εικαστικών) για το καλλι-τεχνικό έργο της Παναγιώτας Χριστοπούλου-Ζαλώνη κατά την έκθεση του στην Δημοτική Πινακοθήκη Λαμίας την 30-11-2011
Κυρίες και κύριοι Καλησπέρα σας,
Την κυρία Παναγιώτα Ζαλώνη, ποιήτρια, διηγηματογράφο, εκδότρια και ζωγράφο με την έντονη και πολυσχιδή δράση εντός και εκτός Ελλάδας, με τις πολλές τιμητικές διακρίσεις και βραβεύσεις από έγκυρους διεθνείς οργανισμούς, τη γνώρισα, την ίδια και το έργο της, με αφορμή την αποψινή διοργάνωση.
Η πρώτη μου επαφή με το πνεύμα και το λογοτεχνικό της χάρισμα, έγινε μέσα από ένα βιογραφικό σημείωμα, γραμμένο από την ίδια, που για τις ανάγκες της παρουσίασης, είχα ζητήσει από την κυρία Βλάχου. Το βιογραφικό σημείωμα που ήρθε στα χέρια μου δεν ήταν η τυπική ξερή αναφορά που όλοι γνωρίζουμε, αλλά ένα πραγματικό, μικρό λογοτέχνημα.
Η εκφραστικότητα, το χιούμορ, η φρεσκάδα, η ειλικρινής κατάθεση των εμπειριών της ζωής της με έκαναν να καταλάβω αμέσως πως η κυρία Παναγιώτα Ζαλώνη, διαθέτει ιδιαίτερο λογοτεχνικό τάλαντο και μια ιδιαίτερη στάση ζωής, γιατί πρέπει να ’χει κανείς πολλή αγάπη για τη ζωή και τον άνθρωπο, για να γράφει ένα τέτοιο σημείωμα, για να θέλει να μοιραστεί τις αλήθειες της ζωής του με τέτοιο τρόπο!
Το γράψιμό της πέρα από τα συναισθήματα που γεννούσε, ζωγράφιζε εικόνες.
Ήταν φανερό πως η πένα της μπορούσε να λειτουργεί και ως χρωστήρας την ίδια στιγμή. Για του λόγου το αληθές, να σας δώσω μόνο ένα παράδειγμα. Ακούστε πώς περιγράφει το πρώτο της παλτό: «Το πρώτο μου παλτό που μου αγόρασαν το ύφασμα και το ‘ραψε η μάνα μου ήταν στα δεκαεπτά μου. Ως τότε την έβγαζα με την χλαίνη του πατέρα, πολεμιστή του 1940, βαμμένη σε κόκκινο σκούρο με πέντε δράμια μπογιά, απ’ τον «Βαφέα» στο Ξηροχώρι, σε καλοραμμένο παλτουδάκι, από την μοδίστρα μαμά με μισό μέτρο στρίφωμα».
Αισθάνομαι σα να το είδα αυτό το παλτό, έχω την εικόνα του.
Χτες που έφερε τα ζωγραφικά της έργα που κοσμούν τον προθάλαμο της κύριας αίθου-σας, μπόρεσα να δω τις κατά κυριολεξία δημιουργίες του χρωστήρα της, οι οποίες είναι πραγματικά εντυπωσιακές. Η κ. Ζαλώνη δεν είναι κατ’ επάγγελμα ζωγράφος. Η ανάγκη της για ζωγραφική προέκυψε αρχικά όταν ήθελε ένα εξώφυλλο για τις ποιητικές της συλλογές, ή όταν εικονογραφούσε παιδικά παραμύθια. Η ζωγραφική δηλαδή, συνεπικουρούσε και ολοκλήρωνε εκφραστικά τη συγγραφή.
Για παράδειγμα, η προσωπογραφία του Μεγάλου Αλεξάνδρου που φιλοτέχνησε έγινε εξώφυλλο, στην ποιητική συλλογή «Στης παπαρούνας το άγγιγμα», αλλά και τα περισσότερα εξώφυλλα των βιβλίων της κοσμούνται από τις ζωγραφιές της.
Τα θέματά της είναι αυτά με τα οποία κάθε μαθητευόμενος ζωγράφος καταπιάνεται. Νεκρές φύσεις, ρόδια, άνθη και φρούτα, κάποια θαλασσινά θέματα, άλογα, όλα επιμε-λημένα σχεδιαστικά και χρωματικά αποκαλύπτουν, καλαισθησία και επιδεξιότητα.
Εκεί όμως που πραγματικά η εσωτερικότητα και ο ψυχισμός της ζωγράφου, φτάνουν στο απόγειο της εκφραστικής της δεινότητας, είναι οι αγιογραφίες της, που εδώ αντιπροσωπεύονται από πέντε εικόνες: ο Αγ. Νικόλαος, ο Αγ. Ιωάννης ο Πρόδρομος, ο Χριστός Παντοκράτορας, η Παναγία Βρεφοκρατούσα και ο Αγ. Γεώργιος. Εικόνες που α-ποπνέουν ευλαβικότητα, καμωμένες σε ώριμο βυζαντινό στυλ, με τις μορφές μετωπικές σε χρυσό βάθος. Άλλωστε, το περιβάλλον της Βόρειας Εύβοιας, όπου γεννήθηκε και με-γάλωσε χαρακτηρίζεται από έντονη πνευματικότητα, την οποία πιθανότατα της ενέπνευσε.
Πολλοί άγιοι και μάλιστα νεώτεροι άγιοι έζησαν εκεί, όπως ο Όσιος Δαβίδ, ο Αγ. Ιωάννης ο Ρώσσος, ο όσιος Γρηγόριος ο Μυροβλήτης και υπάρχουν πολλά προσκυνήματα και μονές, όπως η Παναγία η Λιμνιά και άλλα.
Παράλληλα λοιπόν με τη μεγάλη τέχνη πορεύεται η τέχνη των απλών ανθρώπων, ως δημιουργική έκφραση των βαθύτερων αναζητήσεων του ανθρώπου και πάνω και από τις δύο, βρίσκεται η τέχνη της ζωής. Γιατί κάθε άνθρωπος είναι καλλιτέχνης της ίδιας της ζωής του και η κ. Ζαλώνη, φαίνεται να κατέχει σε βάθος την τέχνη του να ζει κανείς δημιουργικά και ολοκληρωμένα.
Για το λόγο αυτό ενσαρκώνει ένα πρότυπο ζωής, ιδιαίτερα πολύτιμο στις μέρες μας, που το είναι μας έχει εξισωθεί με το έχειν μας, οπότε τώρα που τα χρήματα και τα υλικά αγαθά μειώνονται ραγδαία αισθανόμαστε να συρρικνώνεται η ίδια μας η ύπαρξη.
Η πνευματικότητα του ανθρώπου, η δημιουργικότητα και ο πολιτισμός είναι η μεγάλη παρηγοριά και η μεγάλη αλήθεια, ο θησαυρός που ούτε ο κλέφτης μπορεί να τον κλέψει, ούτε το σαράκι να τον διαβρώσει και η κ. Ζαλώνη γίνεται με τη ζωή και το έργο της μάρτυρας αυτής της αλήθειας.
Έφη Παπαευθυμίου
Έφορος Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: PRESS
- Εμφανίσεις: 1541
Το Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012, στις 10:15 το πρωί, στο Ράδιο ένα 102,5 της Μαγνησίας, ο φιλόλογος και συγγραφέας Διονύσης Λεϊμονής σε μια ραδιοφωνική συνέντευξη με τον Αλέξανδρο Ακριτίδη, όπου θα μιλήσουν για το νέο του βιβλίο, την «Πυξίδα των ονείρων».
Συντονιστείτε στην ιστοσελίδα http://www.magnesianews.gr/ ή ακούστε την συνέντευξη απευθείας στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://listen.onestreaming.com/asx/radio11025.asx
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: PRESS
- Εμφανίσεις: 2354
Άννα Ιωαννίδου
Το Ευρωπαϊκό Οικολογικό Δίκτυο Natura 2000 (Οδηγία 92/43/ΕΚ Για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων και της άγριας πανίδας και χλωρίδας)
Ο δραματικός ρυθμός εξαφάνισης πολλών ζωικών και φυτικών ειδών αφενός και η αλλοίωση της σύνθεσης πολλών οικοτόπων αφετέρου έχουν ως αποτέλεσμα την διατάραξη της ισορροπίας και της λειτουργικότητας των οικοσυστημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Προς αντιμετώπιση του προβλήματος της υποβάθμισης του φυσικού περιβάλλοντος έχει θεσμοθετηθεί ένα πλέγμα λεπτομερών κανόνων δικαίου σε επίπεδο διεθνούς , κοινοτικού και εθνικού δικαίου.
Η διεθνής κοινότητα έχει προβεί στην σύναψη μεγάλου αριθμού διεθνών συνθηκών με αντικείμενο την προστασία των ειδών και την διατήρηση της παγκόσμιας φυσικής κληρονομιάς , όπως η σύμβαση Ραμσάρ για την προστασία των διεθνούς ενδιαφέροντος υγροτόπων ( 2 Φεβρουαρίου 1971) , η σύμβαση CITES της Ουάσιγκτον για το διεθνές εμπόριο των απειλούμενων ειδών άγριας πανίδας και χλωρίδας ( 3 Μαρτίου 1973) , η σύμβαση της Βόννης για την διατήρηση των μεταναστευτικών ειδών άγριας πανίδας (23 Ιουνίου 1979) , καθώς και η σύμβαση της Βέρνης για την διατήρηση της άγριας ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος στην Ευρώπη (19 Σεπτεμβρίου 1979).
Αξίζει να αναφερθεί ότι το 1972 στην συνάντηση Κορυφής των Παρισίων εκδηλώθηκε για πρώτη φορά η ευαισθητοποίηση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας στον τομέα της χάραξης περιβαλλοντικής πολιτικής με την δήλωση των αρχηγών των κρατών - μελών ότι η οικονομική ανάπτυξη δεν είναι αυτοσκοπός , αλλά πρέπει κατά προτεραιότητα να συνοδεύεται με την βελτίωση της ποιότητας και του επιπέδου διαβίωσης.
Η ανεξέλεγκτη ανθρώπινη δραστηριότητα (υπέρμετρη εκβιομηχάνιση , αστικοποίηση και μόλυνση) και η συνακόλουθη συνεχής μείωση των φυσικών οικοτόπων και των αποθεμάτων του γενετικού υλικού των διαφόρων ειδών χλωρίδας και πανίδας οδήγησαν στην σύναψη της Σύμβασης του Rio de Janeiro για την βιοποικιλότητα στις 5 Ιουνίου 1992, μέρα η οποία έκτοτε εορτάζεται ως Παγκοσμία Ημέρα Περιβάλλοντος.
Το ίδιο έτος εκδόθηκε από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οδηγία - σταθμός στην άσκηση περιβαλλοντικής πολιτικής - με αριθμό 92/43/ΕΚ Για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων και της άγριας πανίδας και χλωρίδας. Η Οδηγία 92/43 αποτελεί συνέχεια της προηγηθείσας οδηγίας 79/409/ΕΚ Περί διατηρήσεως των αγρίων πτηνών (πρώτη κοινοτική δράση σχετικά με την προστασία της άγριας πτηνοπανίδας) , η οποία επέβαλλε την απαγόρευση της βλάβης των φωλιών των πτηνών, της αφαίρεσης και αγοραπωλησίας αβγών και νεοσσών σε βιότοπους.
Οι παραπάνω πρωτοβουλίες εντάσσονται στην γενικότερη πολιτική διατήρησης της βιοποικιλότητας στην Ευρώπη ως σημαντικό μη ανανεώσιμο κεφάλαιο της φυσικής κληρονομιάς. Η Ευρωπαϊκή Κοινότητα αντιμετωπίζει την άγρια πανίδα και χλωρίδα ως κοινό περιουσιακό στοιχείο των λαών των κρατών – μελών και ως πόρο ανεκτίμητης αξίας για το μέλλον της ανθρωπότητας με οικολογικό , οικονομικό και επιστημονικό ενδιαφέρον. Σε γενικές γραμμές η κοινοτική περιβαλλοντική νομοθεσία ενσωματώνει τις πιο σύγχρονες αντιλήψεις για την διαχείριση των φυσικών περιβαλλοντικών πόρων.
Σκοπός της έκδοσης της Οδηγίας 92/43 είναι η διαφύλαξη της βιοποικιλότητας στα κράτη-μέλη μέσω της προστασίας ορισμένων φυσικών τύπων οικοτόπων , καθώς και συγκεκριμένων απειλουμένων άγριων ειδών φυτών και ζώων, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τις επιστημονικές , οικονομικές, κοινωνικές , πολιτιστικές και περιφερειακές απαιτήσεις. Ειδικότερα , το καθεστώς αυστηρής προστασίας των ζωικών ειδών , τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως «κοινοτικού ενδιαφέροντος», περιλαμβάνει την απαγόρευση κάθε μορφής εκ προθέσεως σύλληψης ή θανάτωσης δειγμάτων των ειδών , της παρενόχλησης των ειδών κατά την περίοδο αναπαραγωγής , της καταστροφής ή συλλογής των αυγών στο φυσικό περιβάλλον και της βλάβης ή καταστροφής των τόπων αναπαραγωγής ή ανάπαυσης.
Η Οδηγία 92/43 , η οποία είναι προσανατολισμένη στην κατεύθυνση του γενικού στόχου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αειφόρο ανάπτυξη , προβλέπει την δημιουργία του δικτύου Natura 2000. Πρόκειται για ένα συνεκτικό ευρωπαϊκό οικολογικό δίκτυο περιοχών , οι οποίες φιλοξενούν οικοτόπους. Το δίκτυο αυτό αποτελείται από δύο κατηγορίες περιοχών : τις Ζώνες Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ) και τους Τόπους Κοινοτικής Σημασίας (ΤΚΣ).
Τα κράτη-μέλη δεσμεύονται να παρουσιάσουν εθνικό κατάλογο με περιοχές ιδιαίτερου φυσικού ενδιαφέροντος, οι οποίες θα αποτελέσουν το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Προστατευόμενων Περιοχών Natura 2000. Οι περιοχές αυτές (οικοσυστήματα, βιότοποι, οικότοποι) , που εντάσσονται στο οικολογικό αυτό Δίκτυο, τελούν υπό ιδιαίτερο καθεστώς προστασίας και περιβαλλοντικής διαχείρισης. Για τον λόγο αυτό , τα κράτη-μέλη υποχρεώνονται να λαμβάνουν τα απαραίτητα ειδικά μέτρα σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας, ώστε να διατηρήσουν τα σημαντικά οικολογικά χαρακτηριστικά τους.
Στην Ελλάδα, η προεργασία για την ένταξη συγκεκριμένων περιοχών στο οικολογικό δίκτυο Natura 2000 ξεκίνησε το 1994 με την απογραφή και εκτίμηση της βιοποικιλότητας ενός πλήθους περιοχών της χώρας. Βάσει της απογραφής αυτής, ένας μεγάλος αριθμός περιοχών είχε προταθεί για ένταξη στο συγκεκριμένο Δίκτυο, με στόχο την καλύτερη και αποτελεσματικότερη προστασία των απειλούμενων ειδών και την εξασφάλιση της διατήρησής τους σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο.
Η χώρα μας , ένα από τα κράτη-μέλη με τη μεγαλύτερη βιοποικιλότητα στην Ευρώπη , έχει υποβάλλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατάλογο 239 - προτεινόμενων για ένταξη στο δίκτυο Natura 2000 - Τόπων Κοινοτικής Σημασίας και 151 Ζώνες Ειδικής Προστασίας. Σήμερα το 23,86% της ελληνικής έκτασης συμπεριλαμβάνεται στο δίκτυο Natura 2000.
Στο πλαίσιο μίας ενιαίας κοινοτικής πολιτικής , εντός της οποίας επιδιώκεται η ενσωμάτωση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στην στρατηγική της αειφόρου ανάπτυξης , δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην λήψη οικολογικά συμβατών μέτρων. Το προστατευτικό αυτό καθεστώς αλλάζει τα δεδομένα στον τρόπο άσκησης της ανθρώπινης δραστηριότητας , θέτοντας όρους που θα προσαρμόζονται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της κάθε περιοχής. Ειδικότερα , επηρεάζονται οι τομείς της ανάπτυξης τεχνικών έργων, της δασικής διαχείρισης, της γεωργίας , της κτηνοτροφίας , της αλιείας , του τουρισμού και του κυνηγιού.
Ωστόσο , το δίκτυο Natura 2000 τελικά δεν αποσκοπεί στην δημιουργία «άβατων χώρων» , όπου εκ των προτέρων θα αποκλείεται η ανθρώπινη επέμβαση , αλλά στην ανάπτυξη ανθρωπίνων δραστηριοτήτων στο μέτρο που παραμένουν συμβατές με την προστασία των περιοχών που έχουν χαρακτηριστεί ως Ειδικές Ζώνες Διατήρησης.
Η Άννα Ιωαννίδου γεννήθηκε και κατοικεί στη Θεσσαλονίκη. Ασκεί το επάγγελμα του Δικηγόρου, ενώ ταυτόχρονα πορεύεται στα μονοπάτια της Λογοτεχνίας. Εκτός από Δικηγόρος και μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης είναι επίσης Πολιτικός Επιστήμων και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Ιστορία, Φιλοσοφία και Κοινωνιολογία του Δικαίου τμήματος Νομικής ΑΠΘ.